علائم ظهور امام زمان (عج)
پسران بد ...
20 / 6 / 1391برچسب:, :: 8:56 ::  نويسنده : ایمان شرافت
علائم ظهور امام زمان (عج)
 
امام جعفر صادق (علیه السلام) درباره علائم عمومی آخر الزمان به حمران بن اعین فرمودند:
هرگاه دیدی که لهو و لعب آشکار گشت و کسیکه از کنار آن عبور می کند جلوگیری نمی نماید، یا کسی قادر به جلوگیری آن نیست. و دیدی که مرد با شرافت در پیش دشمنی که از او و قدرتش وحشت دارد خوار می گردد، و دیدی که مقربان حکام کسانی هستند که به ما اهلبیت ناسزا گویند، و دیدی که دوستان ما شهادتشان در محکمه پذیرفته نمی شود، و دیدی که به سخنان دروغ رغبت پیدا می شود، و دیدی که شنیدن تلاوت قرآن برمردم گران و شنیدن سخنان باطل برای مردم آسان است، و دیدی که همسایه از ترس زبان همسایه اش به وی احترام میگذارد، و دیدی که احکام الهی تعطیل شده.
هرگاه دیدی که عمل شنیع زنا شایع شده، و دیدی که غیبت ملیح محسوب می شود و مردم یکدیگر را به آن مژده می دهند، و دیدی که حج و جهاد را برای غیر خدا طلب می کنند، و دیدی که ویرانی بیش از عمران و آبادی است، و دیدی که گذران مرد از راه راه کم فروشی تأمین می شود، و دیدی که نماز سبک شمرده می شود، و دیدی که مرد مال بسیاری دارد ولی اصلاً وجوهات شرعی آن را نمی دهد، و دیدی که مردم دور کسی را گرفته اند که قدرت را در دست دارد.
هرگاه دیدی که روی منبرها به مردم دستور تقوا و پارسایی می دهند ولی خود گوینده به گفته خود عمل نمی کند، و دیدی که اوقات نماز را سبک می شمارند، و دیدی که همت مردم شکم و عورت آنهاست و از خوردن و ارتکاب عمل حرام باک ندارند، و دیدی که دنیا به آنها روی آورده،
و خلاصه هرگاه دیدی که اَعلام حق کهنه شده خود را نگاهدار و برای نجات خود از این مهالک به خداوند پناه ببر و بدان که مردم با این نافرمانی ها مستحق عذاب اند.
اگر عذاب برآنها فرود آمد و تو درمیان آنها بودی باید بشتابی بسوی رحمت حق تا از کیفری که آنها به واسطه سرپیچی از فرمان خدا می بینند بیرون بیائی، و بدان که خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمی گرداند.
 

پی نوشت ها:
بحارالانوار ، جلد 13 ، ص 1040


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ

ما در انتظار رؤیت خورشیدیم... با سلام به وبلاگ « پسران بد ... » خوش آمدین لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در ارائه هر چه بهتر شدن مطالب یاری فرمایید.
آخرین مطالب
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 153
بازدید ماه : 307
بازدید کل : 125216
تعداد مطالب : 112
تعداد نظرات : 41
تعداد آنلاین : 1